شیعه آنلاین: این خانواده اشرافی که تبار آن به سرزمین‌های حجاز برمی‌گردد و در حال حاضر در یکی از روستاهای اطراف شهر حلب در شمال سوریه زندگی می‌کند، اخیرا با هدف جذب علاقه مندان به دیدن این عمامه و اثبات ادعای خود، CD مخصوصی را بین مردم توزیع کرده که در آن عکس این عمامه و برخی مدارک اثبات کنندهه صحت این مقوله را منتشر کرده است.

در همین راستا یکی از دختران این خانواده طی گفتگویی اظهار داشت

 

شیعه آنلاین: این خانواده اشرافی که تبار آن به سرزمین‌های حجاز برمی‌گردد و در حال حاضر در یکی از روستاهای اطراف شهر حلب در شمال سوریه زندگی می‌کند، اخیرا با هدف جذب علاقه مندان به دیدن این عمامه و اثبات ادعای خود، CD مخصوصی را بین مردم توزیع کرده که در آن عکس این عمامه و برخی مدارک اثبات کنندهه صحت این مقوله را منتشر کرده است.

در همین راستا یکی از دختران این خانواده طی گفتگویی اظهار داشت: این عمامه بیش از ۲۵۰ سال است که دست به دست نزد اجداد ما منتقل شده است تا اینکه به دست ما رسید. قبل از ۲۵۰ سال پیش نیز این عمامه دست به دست چرخیده و اگر تاریخچه آن را بررسی کنیم خواهیم دید که ابتدا پس از فوت پیامبر(ص) نزد علی إبن أبی طالب(ع) بوده است.

وی در ادامه افزود: این عمامه پیش از ما در اختیار پدرمان بوده که حدود ۹ سال پیش از دنیا رفت و آن را به من و خواهرانم سپرد.

او همچنین گفت: ماه رمضان گذشته تصمیم گرفتیم که آن را در معرض دید همگان قرار دهیم تا در صورت تمایل آن را ببینند و به آن متبرک شوند از همین رو به مدت چند ساعت آن را در مسجد “أنس بن مالک” در معرض دیدگان همه قرار دادیم.

در واکنش به انتشار این خبر برخی از علمای دینی سوریه اعلام کردند که باید صحت این مسأله فورا مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

این در حالیست که برخی از تاریخدانان سوری ادعا کردند که پس از وفات پیامبر(ص)، عمامه از ایشان باقی نماند.

از سوی دیگر برخی افراد این خانواده سوری را به کسب درآمد و سوء استفاده از این مسأله متهم کردند. اما آنان بر ادعای خود تأکید کرده و اعلام کردند که چنین افرادی نسبت به ما حسادت می‌کنند زیرا ایمانشان ضعیف است.

در همین راستا از سوی دیگر شیخ “محمد شامی” طی اظهاراتی گفت: رفتن مردم برای دیدن این عمامه و حتی متبرک شدن به آن دلیل بر صحت مقوله این خانواده نیست.

وی در ادامه گفت: در صورت رد شدن صحت این ادعا، بدون شک باید آن را ترویج خرافات پنداشت.